Efektywne bieganie

female-diet-870519_1920Bieganie to – wydawałoby się z pozoru – jedna z prostszych aktywności. Trudno zatem spodziewać się, że w treningu biegowym odnaleźć można jakiekolwiek trudności. Tymczasem to nie takie proste. Większość osób popełnia karygodne błędy techniczne, które początkującym można by jeszcze wybaczyć, gdyby nie to, że nadspodziewanie często wchodzą one w krew. Najważniejsza jest postawa ciała. Ideałem jest wyprostowana, pozbawiona garbu sylwetka. Lekko pochylony do przodu tułów zmniejszy obciążenie mięśni i stawów. Ważne jest także prawidłowe stawianie stóp. Nie należy stawiać ich zbyt daleko, ponieważ znacznie utrudni to bieganie. Ramiona również powinny pracować w odpowiedni sposób. Przez pewien czas warto skupić się w szczególności na ich pracy, ponieważ symetryczny ruch obu ramion znacząco ułatwia pracę nóg. Pracy nad techniką wymaga także start do biegu. Ideałem jest tzw. start z biodra, polegający na przesunięciu środka ciężkości do przodu. Na szybkość biegu bardzo przekłada się zresztą jakość momentu odbicia.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *