Dieta zwiększająca masę

barbell-1839086_1920Osoby cierpiące na niedowagę/wykazujące chęć przytycia powinny spożywać ilość kalorii znacznie większą niż wykazuje ich zapotrzebowanie. Nie wolno jednak zwiększyć tej wartości gwałtownie, lecz stopniowo. Do diety warto włączyć zdrowe tłuszcze. Znajdziemy je w maśle orzechowym, orzechach, bądź tłustych rybach. Do smażenia zaleca się używanie oleju rzepakowego, który zawiera kwasy omega-3. Podstawą przytycia jest duża ilość węglowodanów. Złożone znajdziemy m. in: w brązowym ryżu, ciemnych makaronach, pieczywie razowym lub też warzywach bogatych w skrobię/strączkowych. Zaleca się unikać węglowodany proste, zawarte w ciastach, ciastkach, białym pieczywie, cukrze rafinowanym. Dobrym patentem jest stosowanie 5/6 posiłków dziennie w regularnych odstępach czasu. Śniadania, drugiego śniadania, obiadu, podwieczorku, kolacji, przekąski prze snem. Dania powinny być zróżnicowane i zawierać wszystkie składniki mineralne. Do każdego z nich dobrze jest dodać porcję warzywa/owocu w pierwotnej postaci/soku/przecieru.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *