Co jeść wieczorem i do której godziny?

sport-1685740_1920Pytanie o porę kolacji powraca jak bumerang w coraz to nowych dietach-cud. To także częsta wątpliwość osób odwiedzających gabinety dietetyczne. Intuicyjne dostrzegamy konieczność odpuszczenia sobie szczególnie bogatego posiłku przed snem. Jest to spostrzeżenie całkiem zasadne, w szczególności, gdy mamy na myśli posiłki bogate w węglowodany. Te spalamy najszybciej rano, a posiłek węglowodanowy zaaplikowany tuż przed snem najprawdopodobniej nagromadzi się w organizmie w postaci nadprogramowej tkanki tłuszczowej. W głębokich fazach snu obniża się w znaczący sposób poziom insuliny oraz glukozy, zaś organizm przechodzi w tryb czerpania energii, niezbędnej do utrzymania procesów metabolicznych w aktywności, z aminokwasów. Jest to więc idealna sytuacja, zwłaszcza dla osób odchudzających się. To dlatego wiele osób podkreśla wagę snu w procesie tracenia na wadze. Nocą uaktywnia się także leptyna – hormon, który jest odpowiedzialny między innymi za tłumienie uczucia głodu. To dzięki leptynie zdrowy człowiek nawet kładąc się spać z uczuciem lekkiego głodu, nie budzi się z chęcią jedzenia. Tak dzieje się jedynie w przypadku osób z zaburzeniami odżywiania. Dietetycy zalecają zatem, aby ostatni posiłek jeść najpóźniej na 2-3 godziny przed położeniem się spać.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *